なぐりがき

Salesforce勉強ログ



Salesforce:Summer'16 ピックアップ

これは、Summer。きっとSummer。
大したことないけど、中の人が面白かったので、あげておきます。



Chatterフィードのミュート

https://releasenotes.docs.salesforce.com/en-us/summer16/release-notes/rn_chatter_feeds_mute.htm

Mute a Feed Item from Its Detail View

You have another way to stop noisy notifications in your email and hide irrelevant posts in your feed: mute a feed item from its detail view. Good-bye hundreds of “congratulations,” “happy birthdays,” and “me, too’s.” Hello, meaningful and relevant posts and notifications. This feature is available in Salesforce Classic only.

これでも、Salesforce Classicだけなんですよね。このLightning時代になぜって感じがとてもとてもします。
さっき確認したらミュートできるようになってました。じょじょになってるのかなぁ?

おめでとう!、誕生日おめでとう!、私も!とはさよならですって風味ですよね?結構ぐさっといくなぁと思ったので、メモです。